Niet meer wachten of luisteren naar een bandje met hosted VoIP telefonie

De realiteit wanneer je een bedrijf probeert te bellen is vaak dat er niet wordt opgenomen, je een bandje te horen krijgt of dat de receptionist(e) jou vraagt om even te wachten wanneer zij op zoek gaat naar de betreffende persoon. Met telefonie via de Cloud is hiervoor een gemakkelijke oplossing gevonden om frustraties uit de weg te ruimen. Telefonie via de Cloud oftewel hosted VoIP telefonie, is nagenoeg de meest voorkomende vorm van telefonie tegenwoordig. Vooral zakelijk gezien is er veel voordeel te halen uit het gebruik van hosted VoIP telefonie.

Het gebruik van hosted VoIP telefonie is niet alleen kostenbesparend maar geeft je ook de mogelijkheid tot een beter en professioneler klantencontact. Mensen krijgen niet langer een bandje wanneer het lunchtijd is of krijgen te maken met de frustratie dat er helemaal niet wordt aangenomen, maar zullen met de hulp van Cloud telefonie meteen geholpen worden.

Hoe werkt VoIP/HIP-telefonie?

Wanneer er een oproep binnenkomt kan de receptionist(e) jou gemakkelijk doorschakelen naar het vaste toestel van de betreffende persoon binnen de organisatie. Mocht deze persoon op dat moment niet op zijn of haar plek zitten, dan wordt de oproep doorgeschakeld naar de smartphone van deze persoon, waardoor je alsnog gemakkelijk en snel geholpen kunt worden door de juiste persoon. Je hoeft dus niet lang te wachten of met onduidelijkheden te zitten over de bereikbaarheid van de organisatie of de betreffende persoon. Wanneer de receptionist(e) zelf afwezig is, wordt er via hosted VoIP de dienst tijdelijk waargenomen door gekoppelde smartphones die op dat moment wel bereikbaar zijn, op die manier wordt je dus altijd te woord gestaan.

Het is dus wel noodzakelijk om vooraf goede afspraken te maken wanneer er gebruik gemaakt gaat worden van hosted VoIP, zodat je het optimale eruit kunt halen en jouw klantcontact tot een maximaal niveau kunt tillen.

Wat betekent het nog meer?

Het gebruik van hosted VoIP, oftewel bellen in de Cloud, houdt ook in dat je gemakkelijk en snel kunt op- en afschalen wanneer gewenst. Je betaalt alleen voor wat je daadwerkelijk gebruikt, wat erg handig is wanneer je telefoonnummers moet toevoegen of verwijderen (afhangend van medewerkers die komen en gaan). Je kunt een stuk flexibeler werken en bent niet meer afhankelijk van analoge telefonie en een fysieke centrale. Je werkt nu vanuit één centrale, een digitale centrale: een stuk software dat op een server in de Cloud staat. Interfiliale belletjes vallen dan onder interne gesprekken en leveren voortaan geen extra kosten meer op. Daarnaast gebruikt je ook geen analoge lijnen meer.

Ben je enthousiast geworden? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder of vertellen je meer over alle mogelijkheden.

GA TERUG